ELABORATION OF A DIDACTIC GAME FOR SEXUALITY CONTENT IN ELEMENTARY SCHOOL II
DOI:
https://doi.org/10.24933/rep.v6i1.239Abstract
The didactic educational game is a fundamental tool for the promotion of teaching/learning in private and public schools. It can facilitate the understanding of content, encourage group work, socialization, as well as assist in approaching subjects considered taboo for students and teachers. The game is a playful activity that unfortunately is little practiced, losing, therefore, to traditional education, that is, with theoretical classes, content, expositions and systematic exercises for memorization. This work aimed to demonstrate the importance of educational games, especially for the content of sexuality in Elementary School II. It is believed that through the application of the game, students, in a fun and relaxed way, can understand contents related to sexuality.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 teste
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).